Recomandări – 3

Titlul lucrării: IPOSTAZE ALE UTILIZĂRII TEXTULUI BIBLIC ÎN EDUCAŢIA

RELIGIOASĂ. TEORIE, APLICAŢII, CERCETARE

Autor: DORIN OPRIS, doctor în ştiinţele educaţiei

Apariţie: Iaşi, Editura Sf. Mina, ediţia a II-a, 2010 (262 p.)

Sumar:

I. Demersuri investigative privind valorificarea textului biblic în curriculumul creştin-ortodox

I.1. Repere teoretice privind cercetarea pedagogică în domeniul educaţiei religioase

I.2. Curriculumul orei de religie, parte integranta a Curriculumului naţional

  • Aspecte esenţiale în procesul de conceptualizare a curriculumului
  • Prezentare generală a curriculumului orei de religie

I.3. Manualul şcolar – expresie a textului biblic şi componentă a Curriculumului naţional

  • Repere istorice şi perspective în elaborarea manualelor şcolare
  • Manualele de religie, repere ale reconsiderării educaţiei religioase

II. Cercetare privind utilizarea textului biblic în studiul religiei

  • Organizarea cercetării
  • Desfăşurarea experimentului psihopedagogic
  • Prezentarea, analiza şi interpretarea datelor cercetării

Concluziile cercetării întreprinse

1. Conturarea efectelor pe care le are asupra procesului didactic la disciplina religie, iniţierea şi implicarea elevilor în cunoaşterea şi interpretarea textului biblic

2. Evidenţierea efectelor cunoaşterii şi interpretării textelor biblice în progresul privind achiziţiile de cunoştinţe, în formarea de abilităţi privind utilizarea textului biblic şi în formarea si dezvoltarea de comportamente dezirabile

„Caracterizată de o tot mai mare diversitate culturală, etnică şi religioasă, societatea contemporană, inclusiv cea românească, dovedeşte pentru educaţia religioasă un ridicat orizont de aşteptare. Se doreşte aplicarea unor soluţii dezirabile pentru rezolvarea în mod sincron a unui set de probleme extrem de complexe, precum: cunoaşterea propriei identităţi, dar în egală măsură şi a celor de alte credinţe şi convingeri, favorizarea incluziunii sociale, sprijinirea eforturilor desfăşurate în vederea depăşirii prejudecăţilor şi a oricăror forme de discriminare etc. Perspectivele amintite anterior nu sunt întâmplătoare. Învăţătura creştină promovează, cu valoare de principii, respectul reciproc şi valorizarea semenilor, iar o educaţie religioasă astfel fundamentată poate contribui în mod decisiv la formarea unor raporturi inter-umane într-o lumină noua, hristică.

Lucrarea de fata îşi propune să-i prezinte cititorului diferite ipostaze ale perspectivelor teoretice, aplicative şi investigative privind utilizarea textului biblic în educaţia religioasă, cu convingerea că modalităţile concrete de valorificare a Scripturii în demersurile educaţionale pot fi optimizate astfel încât să-i ajute pe elevi şi, prin intermediul lor, societatea, să se împărtăşească în mod deplin din Cuvânt”.

15 responses to this post.

  1. […] de Theodora pe iunie 30, 2010 Cu ceva vreme in urma, pe cand ghertoiul era inca doar ministru la transporturi, a fost o iarna ceva mai grea in […]

  2. […] şi Piaţa Jump to Comments – Şefu, îmi permiteţi ? – Da. – Mergem […]

  3. […] când totul era roşu ca atunci cand am plecat din Tulcea, bunica mă trezi. Ajunsesem la Braşov. Cum ? Am dormit atât de mult ? Călătoria s-a sfarşit ? Din păcate, da … N-am să pot […]

  4. […] când totul era roşu ca atunci cand am plecat din Tulcea, bunica mă trezi. Ajunsesem la Braşov. Cum ? Am dormit atât de mult ? Călătoria s-a sfarşit ? Din păcate, da … N-am să pot […]

  5. […] Viitura de pe Siret a ajuns la Pascani […]

  6. […] cărora, dacă nu se găseste un binevoitor să le ajute, este destul de vitreg. Ca al oricărei vietăţi, fără căpătâi, de altfel ! Mă îndrept către pisici, şi anume, pisicile- mamă, cu un […]

  7. […] Recomandări – 3 […]

  8. […] Ana Usca, Anca Florea, Atitudini, Augtin, Basarica, Basescul, Caius, Corina, Cosmin, Costi, Elisa, Florin […]

  9. […] de Theodora pe iulie 4, 2010 Am vazut cu totii la televizor ca, desi sunt anuntati ca vine viitura, unii oameni refuza sa isi paraseasca […]

  10. […] to Comments  Postul, este urmarea deschiderii ochilor, asupra circuitului banilor în guvernarea …cui credeti ? A PD-Leee ! Şi …cum ? Printr-un fluturaş pus în cutia poştală, de către cine credeeeţi […]

  11. […] de Theodora pe iulie 5, 2010 Basescu Traian, care a pierdut alegerile pe teritoriul Romaniei, procedeaza asa cum ne-am obisnuit, ATACA, SFIDEAZA, INSULTA SI REPROSEAZA ATUNCI CAND AR TREBUI SA DEA […]

  12. […] barajului de la Ciurel. “Daca numai se crapa atunci poti sa dai drumul la apa in timp util ca sa nu se rupa de tot. Exista debuseuri si pentru Dambovita, exista si pentru salba de lacuri, dar asta nu inseamna ca […]

  13. […] Ana Usca, Anca Florea, Atitudini, Augustin, Basarica, Basescul, Caius, Corina, Cosmin, Costi, Elisa, Florin […]

  14. […] când totul era roşu ca atunci cand am plecat din Tulcea, bunica mă trezi. Ajunsesem la Braşov. Cum ? Am dormit atât de mult ? Călătoria s-a sfarşit ? Din păcate, da … N-am să pot […]

Lasă un comentariu